– cf. Maar die zei: Heere, sta mij toe dat ik wegga om eerst mijn vader te begraven.Maar Jezus zei tegen hem: Laat de doden hun doden begraven, maar u, ga heen en verkondig het Koninkrijk van God.sta mij eerst toe dat ik afscheid neem van hen die in mijn huis zijn.Niemand die zijn hand aan de ploeg slaat en kijkt naar wat achter Zijn twaalf discipelen samengeroepen hebbende, gaf Hij hun kracht en macht over al de duivelen, en om ziekten te genezen.En Hij zond hen heen, om te prediken het Koninkrijk Gods, en de kranken gezond te maken.Neemt niets mede tot den weg, noch staven, noch male, noch brood, noch geld; noch iemand van u zal twee rokken hebben.En in wat huis gij ook zult ingaan, blijft aldaar, en gaat van daar uit.En zo wie u niet zullen ontvangen, uitgaande van die stad, schudt ook het stof af van uw voeten, tot een getuigenis tegen hen.En zij, uitgaande, doorgingen al de vlekken, verkondigende het Evangelie, en genezende En Heródes, de viervorst, hoorde al de dingen, die van Hem geschiedden; en was twijfelmoedig, omdat van sommigen gezegd werd, dat Johannes van de doden was opgestaan; anderen, dat een profeet van de ouden was opgestaan.En Heródes zeide: Johannes heb ik onthoofd; wie is nu Deze, van Welken ik zulke dingen hoor? De twaalf kwamen naar Hem toe en zeiden tegen Hem: Stuur de menigte weg, opdat zij naar de omliggende dorpen en gehuchten gaan om onderdak en voedsel te vinden, want wij zijn hier op een eenzame plaats.Maar Hij zei tegen hen: Geeft u hun te eten. HSV Tous droits réservés.même verbe 15.6,9 ; 23.13 ; Ac 5.21 ; 10.24 ; 28.17. Amène ton fils ici. Romains 1 Corinthiens 2 Corinthiens Galates. Et de la nuée survint une voix : Celui-ci est mon Fils, celui qui a été choisi.
– Jésus dit : Génération sans foi et perverse, jusqu’à quand serai-je avec vous et vous supporterai-je ? Luc 9:35 Et de la nuée sortit une voix, qui dit: Celui-ci est mon Fils élu: écoutez-le!
Avec autorisation. Copyright © 2002, Société biblique française. – et leur dit : Quiconque accueille cet enfant en mon nom m’accueille moi-même ; et quiconque m’accueille accueille celui qui m’a envoyé. 22:24 Ze begonnen onderling te redetwisten over wie van hen de belangrijkste was.
toe ging, wierp de demon hem tegen de grond en deed hem stuiptrekken.
Read verse in Ostervald (French) v. 32 ; 8.10 ; 11.20 ; 17.20 ; 19.11 ; 21.31 ; Ac 1.6 ; sur l’attente des premiers chrétiens, voir aussi Lc 24.21 ; Rm 5.2 ; 8.18,21 ; 1Co 2.7 ; 15.43 ; 2Co 3.18 ; 4.17 ; Ph 3.21 ; Col 1.27 ; 3.4 ; 1Th 2.12 ; 2Th 2.14.Et je vous le dis, en vérité, quelques-uns de ceux qui se tiennent ici ne goûteront pas la mort avant d’avoir vu le règne de Dieu.
The Louis Segond 1910 is in the public domain.
Luc 9.37. J’ai prié tes disciples de le chasser, et ils n’ont pas pu. En zij vreesden Hem een vraag te stellen over dat woord.Maar toen Jezus de overweging van hun hart zag, nam Hij een kind en zette dat bij Zich.En Hij zei tegen hen: Wie dit kind ontvangt in Mijn Naam, die ontvangt Mij, en wie Mij ontvangt, ontvangt Hem Die Mij gezonden heeft.
Luc 9:33 Au moment où ces hommes se séparaient de Jésus, Pierre lui dit: Maître, il est bon que nous soyons ici; dressons trois tentes, une pour toi, une pour Moïse, et une pour Elie.
We'll send you an email with steps on how to reset your password.
Ceux-ci se mirent en route et entrèrent dans un village de Samaritains, afin de faire des préparatifs pour lui. Celui-ci répondit : Seigneur, permets-moi d’aller d’abord ensevelir mon père.
Il ne savait ce qu'il disait. En effet, il y avait environ cinq mille hommes.
En hij probeerde Hem te zien En toen de apostelen teruggekeerd waren, vertelden zij Hem alles wat zij gedaan hadden.
Mais on ne l’accueillit pas, parce qu’il se dirigeait vers Jérusalem. naar een eenzame plaats bij een stad die Bethsaïda heette.
; maar Jezus bestrafte den onreinen geest, en maakte het kind gezond, en gaf hem zijn vader weder.En zij werden allen verslagen over de grootdadigheid Gods. Doch Hij zeide tot Zijn discipelen: Doet hen nederzitten bij zaten, elk van vijftig.En Hij, de vijf broden en de twee vissen genomen hebbende, zag op naar den hemel, en zegende die, en brak ze, en gaf ze den discipelen, om der schare voor te leggen.En zij aten en werden allen verzadigd; en er werd opgenomen, hetgeen hun van de brokken overgeschoten was, twaalf korven.En het geschiedde, als Hij alleen was biddende, dat de discipelen met Hem waren, en Hij vraagde hen, zeggende: Wie zeggen de scharen, dat Ik ben?Johannes de Doper; en anderen: Elías; en anderen: Dat enig profeet van de ouden opgestaan is.En Hij zeide tot hen: Maar gijlieden, wie zegt gij, dat Ik ben? Want wie de minste onder u allen is, die zal belangrijk zijn.Johannes antwoordde en zei: Meester, wij hebben iemand gezien die in Uw Naam demonen uitdreef, en wij hebben het hem verboden, omdat hij U niet samen met ons volgt.opneming vervuld werden, dat Hij Zijn aangezicht naar Jeruzalem keerde om daarheen te reizen.En Hij stuurde boden voor Zijn aangezicht uit. Luc 9.33 Au moment où ces hommes se séparaient de Jésus, Pierre lui dit : « Maître, il est bon que nous soyons ici.
8.9-24.
Alors qu’ils se séparaient de lui, Pierre dit à Jésus.
18:1; Mark. Ecoutez-le ! Matthieu Marc Luc Jean Actes.
Jésus, qui connaissait leur raisonnement, prit un enfant, le plaça près de lui cf.
– (cf.
En zij zeiden: Wij hebben niet meer dan vijf broden, en twee vissen; tenzij dan dat wij heengaan en spijs kopen voor al dit volk;Want er waren omtrent vijf duizend mannen. 9:33; Luk.
Doch hij zeide: Heere, laat mij toe, dat ik heenga, en eerst mijn vader begrave.Maar Jezus zeide tot hem: Laat de doden hun doden begraven; doch gij, ga heen en verkondig het Koninkrijk Gods.En ook een ander zeide: Heere, ik zal U volgen; maar laat mij eerst toe, dat ik afscheid neme van degenen, die in mijn huis zijn.Niemand, die zijn hand aan den ploeg slaat, en ziet naar hetgeen achter is, is bekwaam tot het Koninkrijk Gods.Het heilig evangelie naar de beschrijving van Lukas Mais Jésus rabroua l’esprit impur, guérit l’enfant et le rendit à son père. Car quiconque voudra sauver sa vie la perdra, mais quiconque perdra sa vie à cause de moi la sauvera.